Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň a rozdíly vybraných pohybových schopností u mladých fotbalových hráčů kategorie U11
Mastný, Vojtěch ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Úroveň a rozdíly vybraných pohybových schopností u mladých fotbalových hráčů kategorie U11 Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň a rozdíly specifických pohybových schopností, pohybových dovedností a motorické docility u mladých fotbalových hráčů kategorie U11. Metody: Výzkumný soubor, který se skládal z 23 hráčů věkové kategorie U11 z klubu FC Tempo Praha, absolvoval jednorázové testování. To obsahovalo celkem pět testových baterií s kompletním počtem sedmi testů. Jednalo se o testy hodnotící motorické učení (IOWA-BRACE test), 3 testy hodnotící pohybové schopnosti (reakční schopnost, akcelerační běh na 5m a 10m, maximální vertikální výskok do výšky) a modifikovaný test Illinois hodnotící jak agility (rychlost), tak i dovednostní úroveň, o kterou byla tato baterie doplněna. Výsledky: Výsledky přinášejí rozdíly nejen mezi jednotlivci, ale také mezi výkonnostními skupinami týmu. Nejvýraznějších průměrných rozdílů je v akceleračních testech, kde na 5m letmo tvoří rozdíl 0,16s a na 10m rozdíl 0,21s. Další odlišnost je v testu reakční rychlosti, kde rozdíl činí 0,15s a v rychlostně-dovednostním testu Illinois, kde je diference v provedení s míčem 1,55s. V ostatních testech nižší výkonnostní skupina zaostávala minimálně, přičemž v testu motorického učení dosáhla v porovnání s vyšší...
Úroveň a míra asociace vybraných pohybových schopností, pohybových dovedností u fotbalových hráčů kategorie U6
Varjan, Matej ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Úroveň a míra asociace vybraných pohybových schopností, pohybových dovedností u fotbalových hráčů kategorie U6. Cíle: Cílem výzkumu je identifikace úrovně vybraných pohybových schopností, pohybových dovedností a motorické docility a determinace míry asociace mezi těmito složkami výkonu u mladých fotbalových hráčů kategorie U6. Metody: Výzkumný soubor (n = 52; věk = 6,1 ± 0,3 let) se skládal z fotbalových hráčů školiček akademie SK Slavia Praha. Probandi jednorázově absolvovali testovou baterii, která pozůstávala z testů motorické docility (IOWA-BRACE test), pěti testů pohybových schopností (lineární běžecká akcelerace 5m a 10m, maximální rychlost 5m letmo, skok daleký z místa, člunkový běh 4x10m) a dvou testů specifických fotbalových dovedností (člunkový běh 4x10m s míčem, slalomový dovednostní test). Míru asociace jsme zjišťovali pomocí Pearsonova korelačního koeficientu. Výsledky: Výsledková část přináší informace o úrovni pohybových schopností a pohybových dovedností u hráčů na základě získaných hodnot jimi provedených testů. Zjistili jsme statisticky významnou míru asociace mezi všemi testy napříč celou testovou baterií vyjma jedné dvojice (skok daleký z místa x člunkový běh 4x10m s míčem). Věcně významná, střední až velmi silná korelace r = 0,5165-0,9335 se ukázala v šestnácti...
Parametry motorického učení u zdravých mladých žen ve věku 18-35 let
Macelová, Veronika ; Kotková, Karla (vedoucí práce) ; Šebková, Natálie (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Macelová Vedoucí práce: MUDr. Karla Kotková Název bakalářské práce: Parametry motorického učení u zdravých mladých žen ve věku 18- 35 let Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o problematice motorického učení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní informace o motorickém učení. Zabývá se jeho fázemi, druhy, činiteli, kteří ho ovlivňují a kognitivními funkcemi. Dále jsou zde zmíněny fyzioterapeutické metody, které na principu motorického učení fungují. Nechybí zde kapitola o pohybových dovednostech, virtuální realitě a systému Homebalance. Praktická část je výzkumného typu, zaměřená na sběr dat a jejich analýzu. Zúčastnilo se ji 15 zdravých mladých žen. Cílem práce je popsat průběh motorického učení, které probíhalo 10 týdnů s frekvencí jedné cvičební jednotky týdně na stabilometrické plošině Nintendo Wii s využitím interaktivního rehabilitačního systému Homebalance. V praktické části jsou vyhodnoceny a následně porovnány výsledky jednotlivých úloh. Celkový čas všech úloh je statisticky zhodnocen pomocí Studentova t-testu. Stanovená hypotéza, že se celkový čas všech probandek jako jednoho celku významně sníží, byla potvrzena. Klíčová slova: motorické učení, pohybová dovednost,...
Ověření vlivu metodiky tenisové školy MS GEM na úroveň pohybových dovedností tenistů ve věku 10-12 let
Schröffel, Jan ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Má diplomová práce je zaměřena na představení nové tréninkové metodiky tenisové školy MS GEM, ověření jejího vlivu na rozvoj pohybových dovedností tenistů ve věku 10-12 let v porovnání s vlivem tradičních metodik. V první kapitole teoretické části se zabývám sportovním tréninkem, pohybovými dovednostmi a specifiky, která v rámci sportovního tréninku platí pro různé věkové kategorie. Ve zbylém rozsahu teoretické části se věnuji představení náplně metodiky tenisové školy MS GEM. Zabývám se zde podobou tréninkových jednotek, které vždy obsahují tenisovou i všestrannostní část, konkrétními cvičeními i důvody proč jsme se rozhodli tento tréninkový koncept vytvořit a proč se domníváme, že je vhodnější, než tradiční metody omezené na pouhou hru na kurtu či trenažeru. Experiment, který jsem po dobu 9 týdnů vedl, měl prostřednictvím tréninků 1x týdně a 8 testovacích cvičení zjistit, zda hráči trénující dle metodiky tenisové školy MS GEM (experimentální skupina) vykážou během trvání experimentu větší zlepšení, než hráči trénující dle tradičních metodik. Výzkumný soubor popisuji ve čtvrté kapitole. Tvořily jej dvě skupiny (experimentální a kontrolní) po třech hráčích, v každé byl vždy zastoupen věk 10, 11 a 12 let. Výsledky experimentu jsou rozpracovány v diskusi a předneseny v páté kapitole Závěry. Cíle...
Atletické dovednosti žáků
Štvánová, Anna ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Atletické dovednosti žactva Cíle: Popsat atletické dovednosti žáků sportovního gymnázia (neatletů) a porovnat je s atletickými dovednostmi dětí z atletického klubu. Pro popis daných dovedností vymyslet hodnotící tabulky. Naměřit a porovnat testy všeobecné výkonnosti obou skupin s populací, a poté mezi sebou. Metody: Observační průřezová studie, pozorování, popisná analýza, videozáznam, škálování, komparace Výsledky: Žáci gymnázia nedosáhli podobných výsledků v testech všeobecné výkonnosti. Nejmenší rozdíly v motorických testech byly zaznamenány ve skoku dalekém, v ostatních testech se liší. V překážkách se žáci od atletů liší, jak jsem předpokládala. Předpoklad, že nejlepší děti v testech všeobecné výkonnosti budou nejlepší i v motorických testech se mi nepotvrdil úplně. U žáků byl tento předpoklad jasnější, u atletů ne vždy nejlepší výkony patřily těm nejlepším v motorických testech. Klíčová slova: Žactvo, pohybová dovednost, výkonnost, motorické testy, starší školní věk
Pohybové činnosti pro rozvoj obratnosti předškolních dětí
HLASOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce nabízí pedagogům inspiraci pohybových her s předškolními dětmi. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává o charakteristických změnách, ke kterým dochází v předškolním věku. Popisuje změny ve fyziologickém a psychologickém vývoji a detailněji rozebírá motorický vývoj předškolních dětí. Další kapitola se zabývá pohybovými činnostmi, principy zatěžování a pohybovými omezeními předškolních dětí. Poslední kapitola teoretické části se věnuje především pohybovým dovednostem, zejména však pohybové obratnosti. Výzkumná část předkládá výsledky dotazníkového šetření, jež vyplňovali rodiče předškolních dětí. V praktické části je vypracován blok pohybových her, které vedou k rozvoji obratnosti dětí. Hry jsou do celků rozděleny podle pomůcek, na hry s míči, s padákem, s barevnými koberečky a hry bez pomůcek. U každé hry je nastíněn popis, motivace a konkretizovaný výstup. Navíc jsou uvedeny poznámky, na co si dát pozor v každé hře, které vznikly na základě praxe.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.